Mobiiliosat.fi maksu- ja toimitusehdot

1. Yleistä

Mobiiliosat.fi on Phonent Oy:n (3136970-8) hallitsema ja omistama kauppapaikka. Seuraavia yleisiä sopimusehtoja sovelletaan ainoastaan Phonent Oy:n ja sen asiakkaiden välisissä kauppasuhteissa. Phonent Oy:n myymät tuotteet ovat uusia sekä käytettyjä. Käytettyjen laitteiden kohdalla tuotteen kunto on ilmoitettu selkeästi.

Nämä sopimusehdot ovat päivitetty 13.04.2024 ja ne ovat voimassa toistaiseksi. Phonent Oy pidättää oikeuden muokata näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassaolevia sopimusehtoja, jotka löytyvät Phonent.fi tilaussivulta. Laissa määrätyt muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan, ellei laissa ole toisin määrätty.

2. Asiakas

Phonent Oy myy hyödykkeitä Suomessa asuville (pois lukien Ahvenanmaa) täysi-ikäisille ja huoltajan suostumuksella myös alle 18- vuotiaille yksityishenkilöille (Kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (Yritysasiakas). Kauppasuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja. Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassaolevaa Suomen kuluttajasuojalainsäädäntöä. Yrityskaupassa noudatetaan Suomen kauppalakia.

Toimitusten saapumisarviot on laadittu postin sekä matkahuollon antamien tietojen perusteella, eikä Phonent Oy tai sen valtuuttama toimittaja ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien hankaluuksien tai muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Phonent Oy:n järjestelmään.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään Phonent Oy:n vaatimat tiedot, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitetiedot, puhelinnumeron sekä sähköpostiositteen. Yritysasiakkailta vaaditaan lisäksi yrityksen nimi, y-tunnus sekä tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaan tietojen keräämistä ja käsittely koskevat käytännöt ja säännökset löytyvät Tietosuojaselosteestamme. Paybyway Oy tai Klarna vastaa asiakkaan tietosuojasta maksuprosessissa, valitusta maksutavasta riippuen.

3. Tuotteet ja hinnasto

Phonent Oy:n myymät tuotteet ja varaosat ovat uusia. Asiakkaan ostaessa käytettyjä varaosia on kunkin tuotteen kunto eritelty selkeästi tuoteilmoituksessa.

Phonent Oy pidättää oikeuden muuttaa hintoja, mikäli tuotteen hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe.

4. Vero

 Sivustolla myytäviin tuotteisiin ja palveluihin sovelletaan normaalia arvonlisäveromenettelyä (24%)

5. Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

row

Visma Payn lisäksi verkkosivuilla on käyttössä myös Klarna.

6. Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Lisäksi mahdollista maksaa Klarnalla.

7. Toimitustavat

Mobiiliosat.fi toimittaa tilaukset käyttäen postin tai matkahuollon palveluja. Ajankohtaiset toimitusvaihtoehdot löytyvät verkkokaupassa. Tilaukset pyritään käsittelemään 1 arkipäivän kuluessa siitä, kun tilaus on kirjautunut Phonent Oy:n järjestelmään. Toimitus kestää toimitustavasta riippuen toimittajan ilmoittaman arvion mukaan 2-4 työpäivää.

Phonent Oy toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen (pois lukien Ahvenanmaa). Phonent Oy ei vastaa paketin viivästymisestä yrityksestä riippumattomien seikkojen takia. Mikäli lähetetty toimitus palautuu noutamattomana takaisin lähettäjälle (Phonent Oy) on Phonent Oy:llä oikeus periä käsittelymaksu (6,90 €) mahdollisesta uudelleenlähettämisestä sekä paketin palautumisesta aiheutuneet kustannukset todellisina. Mikäli uudelleenkäsittelymaksua ei suoriteta yhden (1) kuukauden kuluessa tilauksen palautumisesta, siirtyy tilauksen sisältämien tuotteiden omistusoikeus takaisin Phonent Oy:lle. Asiakkaan tekemä maksusuoritus palautetaan. Paketin noutamatta jättäminen EI OLE sama asia kuin palautus.

Asiakas on velvoitettu tarkastamaan saamansa lähetyksen sisältö ja mahdolliset virheet 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen saapumisesta, ja tutustuttava tuotteen käyttöohjeisiin ennen käyttöönottoa. Mikäli asiakas huomaa pakkauksen vaurioituneen lähetyksessä, tulee hänen ottaa viipymättä yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen myynti@mobiiliosat.fi

8. Palautusoikeus

Verkosta ostetuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain (Luku 6 15 §) mukainen 30 vuorokauden palautusoikeus verkkokaupasta ostamilleen tuotteille. 30 vuorokauden palautusajan laskeminen alkaa siitä hetkestä, kun lähetys on merkattu toimittajan (Posti / Matkahuolto) lähetysseurantajärjestelmässä toimitetuksi.

9. Rajoitettu palautusoikeus

Osalla tuotteistamme on rajoitettu palautusoikeus. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotteen palautusoikeus päättyy, jos pakkaus on avattu. Tällaisia tuotteita ovat mm. sinetöidyt varaosat, ohjelmistot sekä asiakkaalle räätälöidyt tuotteet.

Huolto- / muut palvelut eivät kuulu palautusoikeuden piiriin. Laitteille tehdyillä huolloilla ei ole vaihto- / palautusoikeutta. Katso lisää takuuehdoista.

10. Tuotteiden palautus

Asiakas vastaa tuotteiden palautuksesta aiheutuneista kustannuksista täysimääräisesti. Palautettavat tuotteet tulee lähettää osoitteeseen:

Phonent Oy / Mobiiliosat.fi
Häyrisentie 2 Lh 7, 76100 Pieksämäki
040 952 1138, info@phonent.fi

 

Palautuksen yhteydessä tulee toimittaa peruutusilmoitus. Peruutusilmoituksen voi täyttää sähköisesti täältä tai tulostaa paperisena. Sähköinen palautusilmoitus hakee tilauksen tiedot automaattisesti, joka helpottaa palautusilmoituksen täyttämistä.

Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta täyttää sähköistä peruutusilmoitusta eikä tulostaa paperista versiota, voit kirjoittaa palautuslomakkeeseen tarvittavat tiedot itse paperille. Itse tehtyyn palautuslomakkeeseen tulee merkitä päivämäärä, nimi, osoite, tilausnumero, tilauspäivä, palautettavan tuotteen / tuotteiden tiedot sekä liittää ostokuitti.

Sähköinen peruutusilmoitus kirjautuu järjestelmäämme automaattisesti. Paperinen peruutusilmoitus tulee laittaa palautuksen mukaan.

Tuotteet tulee palauttaa 30 päivän kuluessa saapumisesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa.

11. Rahojen palautus

Maksun palautus hoidetaan aina alkuperäiselle maksutavalle, ellei erikseen ole sovittu.

Mikäli emme voi palauttaa maksua alkuperäiselle maksutavalle, otamme asiakkaaseen yhteyttä pyytääksemme tilinumeroa.

12. Palautuksen ongelmatilanteet

Mikäli palautettavaa tuotetta / tuotteita on käytetty tai tuotepakkaus on vioittunut tai puutteellinen, pidämme oikeuden veloittaa kohtuullisen tarkistus- ja kunnostusmaksun, sekä mahdollisen arvonalentumisen.

Huomioithan, että emme voi vastaanottaa sinetöidyistä pakkauksista avattujen varaosien palautuksia. Varaosat on tehtaalla testattu ennen pakkauksiin asettamista, jonka vuoksi emme voi testata varaosien toimivuutta pakkauksen avaamisen jälkeen.

13. Takuu

Mobiiliosat.fi:n myymillä varaosilla 12 kuukauden takuu, sekä kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu. Lisätietoja löydät takuuehdoista.

14. Ongelmatilanteessa

Virhetilanteen havaittuaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen myynti@mobiiliosat.fi, josta asiakkaalle kerrotaan tarkemmat ohjeet. Virheelliseksi todettu tuote tulee toimittaa virheilmoituksen käsittelyn ja ohjeiden vastaanottamisen jälkeen osoitteeseen:

Mobiiliosat.fi / Phonent Oy

Häyrisentie 2 Lh 7         

76100 Pieksämäki

Päävalikko Category Menu
What are you looking for in Partdo?

Varaosatyypit

Alkuperäinen: “Alkuperäinen varaosa suoraan laitevalmistajalta.”

  • Alkuperäinen varaosa on valmistettu ja toimitettu suoraan laitevalmistajalta varmistaen täydellisen yhteensopivuuden ja luotettavuuden laitteen kanssa.

Pulled: “Pulled varaosa: Alkuperäinen varaosa, joka on irrotettu laitteesta. Lisäoptio A/B/C kertoo varosan ulkoisen kunnon. A= Täysin uutta vastaava, B= Joitakin pieniä, lähes huomaamattomia ulkoisia käytön jälkiä, C= Ulkoista kulumaa voi esiintyä jonkin verran. Kaikki Pulled- osat ovat täysin toimivia ja varaosatakuumme piirissä!”

  • “Pulled” varaosa on alkuperäinen osa, joka on huolellisesti irrotettu toimivasta laitteesta.
  • Vaikka varaosa onkin irroitettu kasatusta laitteesta, se on tarkastettu ja hyväksytty käytettäväksi uudelleen, mikä tekee siitä edullisemman vaihtoehdon alkuperäiselle varaosalle.
  • Joidenkin laitteiden kohdalla alkuperäisiä varaosia ei ole mahdollista saada, jolloin pulled- varaosat ovat paras vaihtoehdo saada alkuperäisiä varaosia.

OEM: “OEM varaosa: Varaosa, joka on valmistettu laitetoimittajan toimesta.”

  • OEM-varaosat ovat valmistettu laitetoimittajan toimesta alkuperäistä laitetta varten.
  • Vaikka ne eivät olekaan suoraan laitevalmistajan brändin alla, ne ovat suunniteltu täysin yhteensopiviksi alkuperäisten osien kanssa ja tarjoavat korkean laadun ja luotettavuuden.

Tarvike: ”Tarvike: Vaihtoehtoinen varaosa, joka täyttää tai ylittää alkuperäisen osan laatuvaatimukset.”

  • Tarvikevaraosat ovat todella hyvä vaihtoehto alkuperäisille ja OEM-varaosille. Ne tarjoavat kilpailukykyisen hinnan ja silti täyttävät tai jopa ylittävät alkuperäisen osan laatuvaatimukset.
  • Vaikka ne eivät olekaan alkuperäisiä, tarvikevaraosat tarjoavat erinomaisen suorituskyvyn ja luotettavuuden.
 
Kaikilla myymillämme varaosilla on sama 12 kuukauden takuu.

Lue lisää varaosatyypeistä täältä.